poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Prezent na roczek

Jeszcze chwila i Hania skończy roczek, odliczamy dni do wielkiego dnia. Dzisiaj garść inspiracji prezentowych na pierwsze urodziny dla dziecka.


Stworzyłam małą listę prezentową skrojoną specjalnie dla mnie i mojego dziecka. Dla mnie, bo nie ukrywam, że mnie również sprawia radość zabawa z Hanią zabawkami, które są ładne, bezpieczne, funkcjonalne, a najlepiej kiedy jeszcze pełnią role edukacyjną. Jeszcze niedawno sama nie wiedziałabym co kupić dziecku na pierwsze urodziny (na drugie i kolejne z resztą też). Nie orientowałam się w "trendach" zabawkowych i nie miałam pojęcia czym takie małe dziecko się może interesować i co jest mu potrzebne do rozwoju. Teraz myślę o sobie jako o ekspercie, z racji ciągłego przebywania w towarzystwie tej grupy wiekowej.

Uniwersalnym prezentem na każdą okazję jest książka, czy to dla dziecka, czy osoby dorosłej. Na rynku jest ogromny wybór, każdy na pewno znajdzie coś dla siebie. Ja chętnie poszerzyłabym biblioteczkę Hani o książki:
Ulica Czereśniowa - Wiosna, Lato, Jesień Zima, “Różnimisie”, "Bardzo proste abecadło", "Księga dźwięków", książki z serii “Akademia mądrego dziecka” wyd. Egmont "Koła i kółka", "Jeden, dwa, trzy", "Gdzie bywa słoneczko". Wydawnictwo Tatarak ma w swojej ofercie książki słynnego autora Erica Carle: “Moja pierwsza książka o kolorach”, “Moja pierwsza książka o słowach”, “Moja pierwsza książka o liczbach”. Mamy już "Bardzo głodną gąsienicę" i ją uwielbiamy.




Lubię kiedy książki mają proste ilustracje. Dobrze jest jeśli książka ma twardą oprawę i strony, wtedy maluch może korzystać z niej samodzielnie.

Ostatnio od chrzestnego Hania dostała śliczną książkę "Historyjki dla małych uszu"- świetna pozycja do poczytania na dobranoc. Chętnie też kupiłabym serię książek o Kubusiu Puchatku czy inne bajki na dobranoc.
Drugim w kolejności prezentem dla dziecka są w mojej ocenie wszelkiego rodzaju klocki/układanki/sortery. Pamiętam, że sama w dzieciństwie uwielbiałam układać klocki lego z moim bratem. Na lego Hania jest jeszcze za mała, ale na rynku jest mnóstwo propozycji, które pobudzają kreatywność, wyobraźnię i sprawność manualną malca.

Klocki:

Piramidy i układanki:

Chodziki-pchacze edukacyjne oraz kostki edukacyjne:

Sortery:

Ze względu na niebezpieczeństwo połknięcia, dla rocznego dziecka elementy/klocki powinny być odpowiednio duże. Fajnie jeżeli są drewniane, posiadają obłe kształty i przyjemną kolorystykę. Na przykład takie zwierzątka drewniane z sortera mogą potem służyć jako postaci z bajki lub do zabawy w zoo/farmę.

Hania uwielbia wodę i zabawę w kąpieli. Do zabawy ma już gumowe zwierzątka i żółwia, który psika wodą. Teraz najchętniej bawi się kubeczkami do przelewania wody. Przeglądając asortyment zabawek kąpielowych zaciekawiły mnie puzzle do wody i zwierzątka "przyssawki".


Kolejny pomysł na prezent dla roczniaka to zestaw do nauki samodzielnego jedzenia:

Wcześniej raczej bym o tym nie pomyślała, ale teraz jako mama prawie rocznego malucha wiem, że taki zestaw to super pomysł. Z praktycznego punktu widzenia wybrałabym sztućce z metalową końcówką i zwróciła uwagę na to, aby elementy mogły być wykorzystane do podgrzania jedzenia w mikrofalówce oraz umożliwiały mycie w zmywarce.

Już w najmłodszym wieku u dzieci rozwija się poczucie rytmu i wrażliwość na muzykę. Fanie jest kiedy maluch może sam "grać" na instrumentach i sprawdzać co, jakie dźwięki wydaje.
Bez trudu można znaleźć mnóstwo pięknych, bezpiecznych i trwałych instrumentów muzycznych dla dzieci.



Prezentem dla dziewczynki może być też piękna szmaciana lalka, taka która będzie przyjaciółką i towarzyszką zabaw.  
Fajnym prezentem jest też bączek do kręcenia lub kolorowa piłka.

Im dłużej myślę o zabawkach i gadżetach dla malucha i im dłużej przeglądam asortyment sklepów dziecięcych, tym więcej mam pomysłów i najchętniej wszystko od razu bym Hani kupiła. Oczyma wyobraźni widzę wspólne zabawy, ale stopują mnie niektóre ceny tych cacek i ograniczenia lokalowe, ponieważ póki Hania nie ma swojego pokoju, nie mamy miejsca na te wszystkie zabawki. 
Trzeba też pamiętać, że najważniejsze we wspólnej zabawie i rozwoju dziecka jest fajny pomysł i kreatywnie wykorzystany czas WSPÓLNIE, zabawki mają tylko w tym pomóc.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz